Ontdek hier de meestgestelde vragen en antwoorden over de grote werken.
Blijven de handelszaken bereikbaar?
Ja, de handelszaken blijven te voet of met de fiets (aan de hand) bereikbaar. Je kunt de rode pijlen naar de randparkings (gratis lang parkeren) volgen of de groene pijlen richting parking Marktplein (linkerkant is shop&go, op de rechterkant van het marktplein kun je gedurende 2 uur parkeren mits het leggen van je blauwe schijf).
Flyer bereikbaarheid juni tem augustus 2022
Kan ik mijn woning bereiken?
Ja, uw woning zal bereikbaar zijn te voet of met de fiets aan de hand. Waar nodig worden er bruggetjes voorzien om over de werken te stappen zodat jouw pand bereikbaar blijft.
Waar kan ik parkeren tijdens de werken?
- Tijdens de werken kan je gebruik maken van de openbare parkings zoals parking Damier en parking Vlaskouter.
- Met je bewonerskaart kun je in het volledige centrum parkeren.
Kan ik mijn auto buiten de werkuren op de parking van de Delhaize plaatsen?
Ja, je kan je je auto op de parking van de Delhaize plaatsen. Opgelet: de parking sluit ’s avonds na sluitingsuur (zoals voor de werken ook het geval was).
Waar plaats ik mijn vuilniszakken tijdens de werken?
- Als je in de werfzone woont, plaats je je vuilniszakken aan het begin of het einde van de werf.
- De ophaaldiensten zijn op de hoogte van deze nieuwe regeling.
De stroomgroepen en pompen blijven draaien, ook na de werkuren. Is dit wel nodig?
- Ja. Het is heel belangrijk dat de pompen blijven draaien.
- Deze zijn noodzakelijk voor de verdere aanleg van de riolering en mogen niet uitgeschakeld worden.
Kan ik als bewoner gebruik maken van het bemalingswater dat opgevangen wordt?
Ja, de watertank staat moment in de Generaal Eisenhowerstraat. Je kunt gratis water komen halen. Opgelet: het water is niet drinkbaar!
Wat moet ik doen in het geval van schade aan mijn woning?
Voor schadegevallen dien je rechtstreeks contact op te nemen met Aquafin. De aangifte mag je richten aan verzekeringen@aquafin.be.
Geef zeker volgende info mee:
- Beschrijving van de schade
- Foto’s
- Becijferd schadebestek
Je kunt hiervoor jouw (woon)verzekering aanspreken.
Vind je jouw vraag niet terug? Wij helpen je graag!
Stuur een mailtje naar centrumvernieuwing@kuurne.be.