Waterproblemen Kuurne

Als gevolg van werken aan een toevoerleiding is in het weekend van 7-8 april een onverwachte opwoeling van zanddeeltjes opgetreden in een deel van het waterleidingnet van Kuurne en Harelbeke. Dit zand is afkomstig uit de ondergrond en is vermoedelijk door eerdere lekken in de leiding geraakt.
Om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen, heeft De Watergroep intensieve spoelacties georganiseerd. Daardoor zijn de meldingen van zand momenteel zo goed als verdwenen. De Watergroep verontschuldigt zich graag voor het ongemak dat u heeft ondervonden en geven u enkele tips rond uw binneninstallatie en het melden van schade.

Wat kan u doen indien u nog problemen ondervindt in uw binneninstallatie?

Indien u een verminderde druk waarneemt, dan is er mogelijk nog zand aanwezig in uw binneninstallatie. Om te weten of het probleem zich effectief in de binneninstallatie bevindt, kan u deze test doen:

  • Draai het leegloopkraantje aan de watermeter open.
  • Is er normale druk? Dan zal het probleem van de baan zijn indien u de kraan- en douchekoppen reinigt. Laat alle kranen tegelijkertijd enkele minuten lopen op het moment dat de koppen verwijderd zijn.
  • Is er ook aan het leegloopkraantje verminderde druk? Dan situeert het probleem zich ter hoogte van de watermeter en neemt u best contact op met De Watergroep via tel. 02 238 96 99.

Zijn er toestellen beschadigd door zand in het drinkwater?

Dan kan u dit melden:

U doet er goed aan bij de melding meteen foto’s en facturen toe te voegen.
Voor een vlotte afhandeling dient u uw schadedossier best zo snel mogelijk in, maar ook latere meldingen worden aanvaard.

Heeft u al een schadedossier bij De Watergroep ingediend? Dan houden wij u op de hoogte van de afhandeling van uw dossier.

Servicevergoeding

De Watergroep verontschuldigt zich graag voor het ongemak van de voorbije dagen en zal ter compensatie een servicevergoeding van 25 euro uitbetalen via een korting op uw waterfactuur. Dit komt overeen met de prijs van ruim 5.000 liter water. Het plannetje wie in aanmerking komt voor de servicevergoeding komt binnenkort online.

Nog vragen?

Op maandag 7 mei organiseert De Watergroep van 16 tot 19 uur een zitdag in het Oud Gemeentehuis van Kuurne, Kerkstraat 10. Daar beantwoorden ze graag uw vragen en geven ze advies bij de aangifte van uw schade.

Met vragen kan u terecht op tel. 02 238 96 99 of via mail aan info.west.vlaanderen@dewatergroep.be

Tot slot wenst De Watergroep graag te beklemtonen dat er nooit een probleem is geweest met de kwaliteit van het drinkwater. Ze blijven de komende periode ons netwerk preventief spoelen, zodat u geen hinder meer ondervindt.

Aangemaakt op: 11/04/2018