Kuurne

Bibliotheek

Bibliotheek Nieuws

  • Vragen stellen in de bib? Natuurlijk!

    Wist je dat je met heel wat vragen in de bibliotheek terecht kan?  Onze bibliotheek werd de voorbije jaren met ondersteuning van de Provincie West-Vlaanderen omgevormd tot een vraaggerichte bibliotheek. Dat wil niet zeggen dat de boeken verdwijnen of dat onze medewerkers alles weten, maar wel dat ze klaar staan om te luisteren en samen met jou op zoek gaan naar de plaats waar het antwoord op je vraag te vinden is. Dat kan een boek zijn, een website, maar ook een organisatie of een plaatselijke vereniging.    

  • Betalen met bancontact

    Vanaf juli kan je in de bib betalen met bancontact.
    Je lidgeld, onvoorzien telaatgeld, een Kukadobon of cultuurtickets, je hoeft niet eerst naar de bank. Na het sportpark en de vrijetijdsdienst is de bib de derde in rij om deze gemakkelijke betaalmogelijkheid aan te bieden. Ook in het gemeentehuis zal het dit jaar nog mogelijk zijn om met bancontact te betalen.
    Deze vernieuwing past in de missie van het gemeentebestuur om het haar klanten zo makkelijk mogelijk te maken.

  • Blijf steeds op de hoogte van onze nieuwe boeken en dvd's in de bib

    Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwe boeken en dvd's scan dan deze QR code met je Smarthphone

Bibliotheekportaal